دستگاه لیزر

آیا لیزر موهای زائد سبب ایجاد زخم می شود؟ | آیا لیزر موهای زائد باعث آسیب و عوارض می شود؟

Rate this post

آیا لیزر موهای زائد سبب ایجاد زخم می شود؟

آیا لیزر موهای زائد سبب ایجاد زخم می شود؟ روش های پیشگیری از زخم شدن پوست پس از لیزر موهای زائد، همانطور که می دانید اخیرا ، حذف موهای ناخواسته به وسیله روش ها نوین و استفاده از فناوری های به روز به یکی از معروفترین متد های زیبایی و درمانی مبدل شده است.

برای این عمل بهتر است در تعیین مرکز درمانی خود دقت لازم نمایید تا این کار بر روی پوست شما عوارض حاد و جدی نداشته باشد و پوست شما دچار صدمه نشود. در این مقاله سعی شده به علت و راهکار های پیشگیری از زخم شدن پوست پس از این عمل پرداخته شود و شما می توانید جهت دستیابی به اطلاعات هر چه بیشتر تا پایان این مبحث را مطالعه نمایید.

چه عواملی سبب زخم شدن پوست پس از لیزر موهای زائد می شوند؟

در این قسمت قصد داریم در خصوص عوامل مهم زخم شدن پوست بعد از لیزر موهای زائد که ممکن است ایجاد شود، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

•تنظیم نامناسب میزان پالس ها و انرژی لیزر

اشعه های دستگاه جهت انجام لیزر موهای زائد از سطح بالایی پوست گذشته و سلول های بنیادی را مورد هدف قرار می دهند. چنانچه اپراتور میزان پالس و انرژی لیزر را بصورت صحیحی تنظیم نکند، گرمای زیاد پرتوها ، بخش سطحی پوست را دستخوش سوختگی می کند و سبب ایجاد زخم می شود.

بیشتر بخوانید..
دستگاه دایود چیست و چه کاربردی دارد؟ | کاربردهای دستگاه دایود چیست و موارد استفاده آن کدامند؟

آیا لیزر موهای زائد سبب ایجاد زخم می شود؟

•رنگ پوست و سیستم بکار برده شده

یکی از عوامل مهم زخم شدن پوست بعد لیزر موهای زائد، رنگ پوست و سیستم بکار برده شده است. ضایعات احتمالی شدید این عمل نظیر جای زخم و سوختگی در اشخاصی که دارای پوستی تیره هستند بیشتر مشاهده می شود.

سیستم بایستی مطابق رنگ پوست تعیین شود. چرا که این مورد اثربخش ترین عامل در جلوگیری از ایجاد زخم پوست پس از این کار می باشد. به همین دلیل برای انجام این عمل ضروری است به یک متخصص پوست و موی با تجربه و ماهر رجوع کرد.

چنانچه پوست روشنی دارید که به علت واقع شدن در معرض نور خورشید سوخته است یا اینکه سولاریوم انجام داده اید، پیشنهاد ما به شما این است که تا برگشت رنگ طبیعی پوست دست نگه دارید تا دستخوش سوختگی و زخم بر روی پوست خود نشوید.

•سیستم خنک کننده ی دستگاه مورد استفاده

افزون بر اندازه فرکانس ، مدت زمان تشعشع و نیروی این عمل ، سیستم خنک کننده دستگاه مورد استفاده هم جهت پیشگیری از ایجاد عارضه های جانبی نظیر زخم و سوختگی اثر بسزایی دارد. در دستگاهی که در آن سیستم خنک کننده واقع شده است بدین علت امکان ایجاد زخم یا احتمال باقی ماندن جای زخم و سوختگی را به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می دهد‌.

چنانچه دچار لک و زخم حاصل از لیزر موهای زائد شدید چکار باید انجام دهید؟

چنانچه بعد از لیزر موهای زائد دچار لک یا زخم شدید نخستین عملی که بایستی انجام دهید این است که پیشنهاد هایی که به شما می شود را حتما جدی بگیرید و به صورت کامل همراه کنید. امکان دارد پزشک متخصص شما پماد هایی را برای شما تجویز نماید.

بی گمان اگر قصد دارید از مراکز لیزر موهای زائد شکایت کنید بایستی قبل از بکارگیری دارو ها شکایت خود را تنظیم نمایید. اگرچه می توانید از پزشک خود تقاضا کنید که نامه ای برای شما بنویسد و در آن سوختگی های شما را که به دلیل انجام این عمل بوده است را تایید کند. بدین صورت می توانید با شکایت کردن از این مراکز مخارج درمانی خود را به اضافه خسارت اخذ نمایید.

بیشتر بخوانید..
دستگاه لیزر اسکلپیون چیست؟| قیمت لیزر اسکلپیون مدیواستار

افزون بر این شیوه های متنوعی وجود دارد که می توانید جهت مطمئن شدن از اینکه شکایت گرفتن خسارت شما تصویب خواهد شد به منزله مدرک آن را بکار ببرید. این موارد نظیر عکس گرفتن از قسمت های متنوع پوست شما که دستخوش سوختگی ، لک و یا زخم حاصل از این عمل شده و نیز تشریح پیشامدی که رخ داده با جزئیات کامل و نوشتن آن در شکایت نامه می باشد. چنانچه شاهدی دارید که در زمان درمان و بروز لک و زخم بعد از آن همراه شما بوده، بایستی اسم او را ذکر نمایید و شیوه تماس با او را هم در شکایت نامه درج نمایید.

بروز لک یا زخم پس از انجام لیزر موهای زائد و اضافی نه فقط با درد فیزیکی همراه است بلکه از نظر فیزیولوژیکی هم صدماتی به مراجعه کننده وارد می کند. شخصی که پس از این عمل دستخوش سوختگی شده باشد با از دست دادن اعتماد به نفس روبرو خواهد شد و چنانچه این سوختگی ها در نقاط قابل مشاهده نظیر پوست صورت باشد حضور آن شخص در جامعه برای او با مشکلاتی همراه خواهد بود.

نکات عمده جهت پیشگیری از ایجاد زخم در اثر لیزر

برای ممانعت از ایجاد زخم در اثر لیزر موهای زائد بایستی به نکات مهمی توجه نمایید که این نکات عبارتند از:

•رجوع به مراکز درمانی موثق و دارای مجوز جهت انجام این کار.

•اطمینان از اورجینال بودن دستگاه

•رجوع به اپراتور متبحر و کاربلد جهت انجام این کار

• بکارگیری از دستگاه با فرکانس بالاتر برای پوست های تیره تر

بیشتر بخوانید..
نقش دستگاه لیزر RF فرکشنال در جوانسازی پوست بدن | دستگاه لیزر RF فرکشنال جوانسازی پوست

•ساماندهی مدت زمان پالس کوتاه تر برای پوست های تیره تر

•بکارگیری از سیستم های خنک کننده دوگانه جهت این کار

•بکارگیری از سیستم مناسب این عمل جهت حذف موهای زائد با ملاحظه به نوع پوست مراجعه کننده.

آیا لیزر موهای زائد سبب ایجاد زخم می شود؟

بعد از لیزر موهای زائد پوست، جای زخم ایجاد شده باقی می ماند؟

زخم شدن پوست یا آثار آن بعد از لیزر موهای زائد به دلیل سوختگی حاصل از این عمل ایجاد می شود. سوختگی حاصل از این کار همواره سطحی هستند. اگر به صورت صحیح و مطلوبی از پوست نگهداری و مراقبت کنید ، همواره در طی چند هفته کامل برطرف می شود و اثر زخم از بین می رود. دلایلی نظیر تیره بودن پوست شخص، تعیین نامناسب سیستم و تنظیم نادرست آن سبب سوختگی و زخم می شود.

ضایعات جانبی نظیر قرمزی، التهاب و تغییر رنگدانه های بعد از انجام این کار کاملا عادی و نرمال است. این ضایعات جانبی بعد از استفاده از داروها و کرم های موضعی تجویز شده توسط پزشک متخصص بعد از مدتی کاملا از بین رفته و شخص بایستی به توصیه های پزشک به خوبی گوش داده و مراقبت های لازم را انجام داده تا پوست به حالت اولیه بازگردد.

نتیجه گیری

در این مطلب همانطور که می دانید سعی شده در خصوص علل و راهکار های جلوگیری از زخم شدن پوست پس از لیزر موهای زائد، مطالبی را ارائه نماییم. همانطور که گفته شده لیزر سبب زخم شدن پوست نمی شود فقط در مواردی که اگر شخص رعایت نکند امکان دارد این مسئله پیش آید و برای اینکه از این زخم شدن پوست پیشگیری شود بایستی حتما به توصیه های پزشک خود گوش فرا دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا