دستگاه لیزر

راهنمای رفع موهای زائد برای آقایان در مراحل مختلف | مراحل رفع موهای زائد آقایان چگونه است؟

Rate this post

راهنمای رفع موهای زائد برای آقایان در مراحل مختلف

راهنمای رفع موهای زائد برای آقایان در مراحل مختلف .رفع موهای زائد برای آقایان از طریق لیزر یکی از محبوب ترین فرآیندهای نظافت برای آنها محسوب می شود. البته چه در گذشته و چه در زمان حال، به کار بردن تیغ برای اصلاح موهای ناخواسته در بین آقایان یکی از روش های روتین می باشد.

اما باز روش های تکامل یافته ایی همچون لیزر جهت از بین بردن موهای پایین تنه و بالا تنه وجود دارد که موجب صرفه جویی در زمان و هزینه در دراز مدت می شود. همچنین مجلات مد تا حدودی در این کار دخیل هستند طوری که، با به نمایش گذاشتن مردانی بدون مو، مخاطبان را به سوی لیزر موهای زائد خود سوق می دهند.

البته آقایان با پوستی بدون مو در پاها، ناحیه شرمگاه، بازوها، سینه، کمر، پشت، جلو و پشت گردن و خط ریش بر بهداشتی فردی خود می افزایند و مسلما جلوه ای زیباتر به هیکل خود می بخشند.

راهنمای رفع موهای زائد برای آقایان در مراحل مختلف

آیا رفع موهای زائد برای آقایان از طریق لیزر به ویژه ورزشکاران کمک می کند؟

رفع موهای زائد برای آقایان به ویژه ورزشکارانی که به ورزش پرورش اندام و بدنسازی مشغول هستند، ایده آل ترین گزینه است. البته این عمل برای افرادی که مشغول به ورزش پرورش اندام هستند، امری ضروری است زیرا نمایش عضلات به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید..
درمان های نوری لیزری برای رفع زگیل پوستی چگونه انجام می شود؟

یکی دیگر از گروه ورزشکاران، دوچرخه سواران هستند که به علت پوشیدن لباس های تنگ و تماس آن ها با موهای بدن، موجب تعریق زیاد میشوند که در بازه ی زمانی طولانی، آزارهای پوستی و التهاباتی را به وجود می آورند.

از دیگر مزایای رفع موهای زائد با لیزر در ورزشکاران گروه شنا نمایان میشود، به این صورت که سرعت آن ها هنگام شنا افزایش می یابد تا جایی که اگر این سرعت حدود یک دهم ثانیه بوده باشد، موجب تغییر رکورد آن ها می شود.

البته حذف موهای زائد برای سایر ورزشکاران نیز نتیجه مثبت دارد و استفاده از فوم رولینگ، لگینگ های ورزشی روزانه و عمل ماساژ را بدون درد، و آسان می کند. زیرا در حال انجام ماساژ و یا پوشش لباس ها کنده نمی شود.

مزیت دیگر لیزر رفع موهای زائد در آقایان ورزشکار این است که، دیگر لزومی نمی بینند قبل از انجام مسابقات موهای بدن خود را شیو کنند. بنابراین عمل لیزر موها، از اتلاف وقت جلوگیری کرده و خطر آسیب دیدگی یا زخمی شدن پوست را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

رفع موهای زائد برای آقایان از طریق لیزر دردناک است؟

رفع موهای زائد برای آقایان از طریق لیزر به دلیل مجهز بودن به سیستم های خنک کننده موجب شده که، درد ناشی از آن قابل تحمل باشد. البته تحمل این درد، به آستانه تحمل آقایان بستگی دارد که در اکثر مواقع، درد حس شده روی پوست آن ها مانند برخورد کش یا سوزن سوزن شدن می باشد.

حال اگر درد لیزر برای شما قابل تحمل نمی باشد، استفاده از پمادهای بی حسی ضروری است و 50 درصد درد را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید..
کرایو تراپی چیست؟ | عوارض، مزایا، هزینه انجام با این دستگاه، کاربردها، محاسن و معایب آن چیست؟

رفع موهای زائد برای آقایان از طریق لیزر به چند جلسه نیاز دارد؟

موهای ناخواسته سینه و پشت آقایان به 6 الی 8 جلسه لیزر در بازه ی زمانی 2 ماهه نیاز دارند، تا نتیجه ی مطلوب را بدهند. البته ناگفته نماند که لیزر موجب کاهش دائمی موها می شود نه اینکه حذف دائمی آن ها. زیرا در لایه ی سطحی پوست، فولیکول های غیر فعالی وجود دارند که به محض از بین رفتن فولیکول های فعال اطراف، آن ها نیز فعال شده و موی جدید تشکیل می دهند.

همچنین فرایند رشد موهای زائد، در چند مرحله شکل می گیرد و تعداد موهای قرار گرفته در مراحل مختلف برای هر فرد متفاوت می باشد. بنابراین حدود 30 الی 60 درصد موها در فاز رشد یا آناژن قرار می گیرند و مابقی در فاز استراحت یا ریزش به سر می برند.

حال لیزر تنها روی موهایی اثر دارد که در مرحله ی آناژن یا رشد می باشند. زیرا با تاباندن اشعه و انرژی حاصل از آن، فولیکول مو از بین رفته و در نتیجه مو می ریزد. سپس بازه ی زمانی و جلسات لیزر به گونه ای تنظیم می شود که بقیه ی موهای در حال استراحت دوباره رشد کرده و برای جلسه ی بعدی لیزر، فولیکول به کلی از بین رود.

البته اگر تمام قواعد مربوط به لیزر، رعایت و فاصله ی زمانی بین جلسات تنظیم شود، تراکم مو در ناحیه ی تحت درمان حدود 50 الی 85 درصد به طور دائمی و مادام العمر کاهش می یابد.

راهنمای رفع موهای زائد برای آقایان در مراحل مختلف

رعایت نکات ضروری قبل از رفع موهای زائد برای آقایان در زمان لیزر چیست؟

آقایان قبل از انجام عمل لیزر باید ناحیه ی مورد نظر را شیو یا اصلاح کنند. زیرا باید انرژی و حرارت ناشی از پرتو لیزر از ساقه ی مو گذشته و به فولیکول ها برسد. بنابراین هر چه طول ساقه ی مو کمتر باشد، مسیر طی شده کوتاه تر و انرژی بیشتری به پیاز یا فولیکول موها می رسد. حال اگر طول موها بیشتر باشند انرژی کمتری به فولیکول ها رسیده و آسیب پذیری آن ها کمتر می شوند.

بیشتر بخوانید..
درباره دستگاه لیزر هانس (hanss) آلمان چه می دانید؟

در معرض نور آفتاب قرار نگیرید

یکی از دلایل اصلی عمل لیزر در زمستان این است که، در معرض نور آفتاب قرار نگیرید. زیرا باید 3 هفته قبل از انجام عمل لیزر از تابش مستقیم نور خورشید دوری کنید. همچنین نتیجه مطلوب حاصل از لیزر در مردان زمانی رخ می دهد که شخص موهایی تیره با پوست روشن داشته باشد.

بنابراین هر چقدر اختلاف کنتراست، بین مو و پوست متقاضی بیشتر باشد عملکرد لیزر بهتر خواهد بود. حال اگر پوست متقاضی برنزه و موهای کم رنگی داشته باشد عمل لیزر نتیجه بخش نخواهد بود و احتمال دارد آسیب دیدگی یا سوختگی پوست را به همراه داشته باشد

رفع موهای زائد برای آقایان هنگام لیزر سرعت بالایی دارد

لیزر موهای سینه در آقایان 15 الی 20 دقیقه طول می کشد در حالی که این زمان برای کتف حدود 30 دقیقه می باشد. حال اپراتور یا پزشک برای اینکه اطمینان یابد که کل سطح پوست متقاضی را پوشش داده است، به روی آن جدول ترسیم می کند.

سپس با اتمام جلسه ی درمانی، اپراتور روی پوست متقاضی، پماد آلوئه ورا یا پماد آرام بخش زده تا قرمزی و التهاب آن از بین برود. در نهایت شخص متقاضی، دردی که بعد از عمل لیزر تجربه می کند شبیه درد آفتاب سوختگی و بسیار ناچیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا