دستگاه لیزر

مشخصات اصلی دستگاه ان دی یاگ | دستگاه ان دی یاگ دارای چه نوع خصوصیات و ویژگی ها است؟

Rate this post

مشخصات اصلی دستگاه ان دی یاگ

مشخصات اصلی دستگاه ان دی یاگ .تمایل به حذف موهای زائد در تمام برهه های زمانی وجود داشته است. اما دستگاه های لیزر در ابتدا تنها قادر به از بین بردن موها، بر روی برخی از طیف های پوستی بودند. افراد با پوست تیره همیشه معضل حذف موهای زائد داشته اند و لیزر که یکی از ایده آل ترین روش های حذف موها است محدودیت هایی برای پوست های تیره داشت.

اما دستگاه ان دی یاگ مشکل افراد با پوست تیره را رفع کرده است و به راحتی موهای زائد نواحی تیره و پوست های تیره را از بین می برد.

مشخصات اصلی دستگاه ان دی یاگ

معرفی دستگاه ان دی یاگ

مشخصات اصلی دستگاه ان دی یاگ .دستگاه ان دی یاگ یکی از نوین ترین دستگاه های حذف موهای زائد بر روی پوست های تیره است. عملکرد دستگاه های الکساندرایت و دایود بیشتر برای پوست های روشن تا کمی تیره کاربرد دارد. اما لیزر ان دی یاگ انقلابی برای پوست های بسیار تیره تر است.

طول موج این لیزر 1064 نانومتر است و عمق نفوذ بسیار بالایی دارد. زمانی که طول موج بر روی پوست تیره و برنزه تابانده می شود به صورت عمقی فولیکول های مو را درگیر می کند و ان ها را از بین می برد. اشعه این دستگاه تاثیر منفی بر روی بافت های اطراف نمی گذارد.

بیشتر بخوانید..
درمان های نوری لیزری برای رفع زگیل پوستی چگونه انجام می شود؟

بالا بودن طول موج در این دستگاه و تفاوت 55 نانومتری ان با دستگاه الکساندرایت باعث شده تا پوست کمترین میزان سوختگی را داشته باشد.

برخی از دستگاه های لیزر امروزی دارای چندین طول موج متفاوت هستند. این کار کمک می کند تا برای نواحی روشنتر پوست مانند صورت از طول موج پایینتر و برای قسمت های تیره تر مانند بیکینی و زیر بغل از طول موج بالاتر استفاده کرد.

دستگاه لیزر ان دی یاگ برای چه قسمت هایی از بدن کاربرد دارد؟

به طور کلی از دستگاه ان دی یاگ برای از بین بردن موهای زائد در همه افراد می توان استفاده کرد. اما نحوه استفاده تا حدودی متفاوت است. چون از این دستگاه نمی توان برای تمام قسمت های بدن استفاده کرد. پوست های روشن با طول موج بالای ان دی یاگ دچار سوختگی می شوند.

بیشتر کاربرد دستگاه ان دی یاگ برای نواحی تیره بدن مانند بیکینی و زیر بغل است. بیشتر دستگاه های موجود در کلینیک های تخصصی لیزر از دو طول موج ان دی یاگ و الکس پشتیبانی می کنند. البته از طول موج ان دی یاگ تنها در چند جلسه ابتدایی استفاده می شود چون ضخامت موها بالاست.

کاربرد دستگاه ان دی یاگ

کاربرد این دستگاه یک لیزر پر قدرت برای رفع موهای زائد نواحی تیره بدن است. البته کاربرد این دستگاه محدود به از بین بردن موها نیست و برای پاک کردن تاتو هم استفاده می شود.

برای رفع مشکلات پوستی از قبیل رگ های عنکبوتی در پوست صورت و پاها، رفع ناهنجاری های عروقی مویرگی مادرزادی، رفع اثر واریس روی پاها، اختلالات رگ های صورت و گردن و … می توان از ان دی یاگ استفاده کرد.

بیشتر بخوانید..
دستگاه لیزر کوترا چیست؟ | قیمت دستگاه لیزر کوترا چقدر است؟

افزایش سن باعث ایجاد لک روی پوست می شود که با ان دی یاگ می توان این کک و مک ها را از بین برد.

برای مشکلات دیگری از قبیل قارچ ناخن، چین و چروک پوست، انواع خال، ضایعات رنگی سطح پوست و … از دستگاه لیزر ان دی یاگ Nd:YAG استفاده می شود.

مشخصات اصلی دستگاه ان دی یاگ

هزینه لیزر با دستگاه ان دی یاگ

پارامترهای مختلفی در تعیین هزینه لیزر با دستگاه ان دی یاگ دخیل هستند. تعداد جلسات لیزر، نواحی تحت درمان، نوع پوست متقاضی و کلینیک و تجربه پزشک فاکتورهایی هستند که روی هزینه لیزر تاثیر می گذارند. از آنجا که طول موج ان دی یاگ قوی است ممکن است تعداد جلسات کمتر شود.

به طور کلی هزینه لیزر با این دستگاه نسبت به دستگاه های الکساندرایت یا الکس دایود بیشتر است. در بیشتر مواقع برای نواحی بیکینی در چند جلسه ابتدایی لیزر ان دی یاگ انجام می شود و بعد که موها نازک تر شدند از دستگاه لیزر الکساندرایت یا دایود استفاده می شود. که به کار بردن این تکنیک تا حد زیادی باعث کاهش هزینه های کلی می شود.

عوارض استفاده از دستگاه ان دی یاگ

عوارض جانبی درمان با دستگاه ان دی یاگ Nd:YAG شامل درد خفیف، قرمزی، تورم، خارش، سوختگی به ندرت، کبودی در ده درصد بیماران و … است. البته این عوارض با مراقبت ها و دستورالعمل های پزشک بعد از چند روز رفع می شود.

درصد بسیار کمی از متقاضیان لیزر با این دستگاه دچار عفونت باکتریایی می شوند. در بیشتر موارد این عفونت خطرناک نیست و با مصرف آنتی بیوتیک بعد از چند روز رفع می شود.

نکات مهم حین استفاده از دستگاه های لیزر مو ان دی یاگ

معمولا در هر جلسه از لیزر طول موج دستگاه تغییر می کند. چون بعد از چند جلسه موها ضعیف می شوند و از شدت رشد آن ها کاسته می شود. ممکن است برای برخی از نواحی بدن از دستگاه های با طول موج پایین تر و یا بالاتر استفاده کرد. به طور مثال بیکینی و زیر بغل که پوست تیره تر و موهای ضخیم تری دارد از دستگاه های دایود یا ان دی یاگ بیشتر استفاده می شود. اما برای صورت و سایر قسمت ها از دستگاه الکساندرایت استفاده می شود.

بیشتر بخوانید..
قیمت دستگاه لیزر الکساندرایت | قیمت انواع لیزر الکساندرایت

انتخاب طول موج دستگاه و توجه به تیپ پوستی خیلی مهم است چون بی توجهی به این موضوع باعث عدم موفقیت لیزر می شود.

تمام دستگاه های لیزر مجهز به فناوری های روز دنیا شده اند و این نوع پوست و موی شماست که در انتخاب بهترین دستگاه تاثیر می گذارد. در برخی از کلینیک ها دستگاه هایی وجود دارند که هر سه طول موج مختلف را به طور همزمان دارند و برای هر تیپ پوستی مناسب است. اگر از لیزر با دستگاه ان دی یاگ نتیجه نگرفتید، قطعا دستگاه با تیپ پوستی شما مناسب نبوده است.

کلام آخر

این دستگاه یکی از قوی ترین دستگاه های لیزر موهای زائد و رفع تاتو و لکه های پوستی است. ان دی یاگ طول موجی برابر با 1064 نانومتر دارد که برای پوست های تیره گزینه ای ایده آل به حساب می آید. نفوذ این دستگاه عمیق است و با تاباندن ان روی پوست رشد فولیکول را متوقف می کند. تعداد جلسات درمان و هزینه ی درمان در تمام افراد ثابت نیست. پارامترهایی از طریق رنگ پوست، ناحیه لیزر و … در قیمت و میزان اثر بخشی لیزر موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا