دستگاه لیزر

دانستنی های جالب و مهم در خصوص عمل لیزر موهای زائد بدن | نکات مهم عمل لیزر موهای بدن

Rate this post

دانستنی های جالب و مهم در خصوص عمل لیزر موهای زائد بدن

دانستنی های جالب و مهم در خصوص عمل لیزر موهای زائد بدن .یکی از مواردی که به صورت کاملا طبیعی در بدن همه آدم ها وجود دارد و در خیلی موارد سبب کم شدن ظرافت و زیبایی می شود موهای زائدی است که بی اراده در کلیه قسمت های بدن نمو می یابند . یکی از روش ها جهت رفع آنها عمل لیزر موهای زائد می باشد . امروزه با پیشرفت علم پزشکی و بکارگیری از دستگاه های کاربردی و مناسب از بین بردن این موهای زائد کار چندان سختی نیست ولی فراموش نکنید این عمل را باید به افرادی سپرد که در این کار تخصص و تجربه کافی دارند چرا که بعد از آن امکان دارد دستخوش مشکلات متعددی شوید. چنانچه می خواهید این شیوه را بکار ببرید بهتر است پیش از آن اطلاعات کافی داشته باشید.


دانستنی های جالب و مهم در خصوص عمل لیزر موهای زائد بدن

 

نحوه انجام عمل لیزر موهای زائد بدن

عمل لیزر موهای زائد بدن چگونه انجام می گیرد؟ آیا این روش مناسب ترین راهکار برای از بین بردن موهای زائد بدن است؟ لیزر همواره یک اشعه نور متمرکز و تک رنگ است که از قدرت زیادی بهره مند است. وجود این نیروی قابل مهار سبب شده است تا کاربرد های فراوانی برای لیزر در حیطه پزشکی ایجاد شود. یکی از سودمندترین مصارف لیزر بکارگیری آن جهت رفع موهای زائد است. این سیستم با مد نظر قرار دادن پوست بدن طول موج نور را تنظیم می نماید ، نیرویی که از این طول موج پدید می آید به پوست و ملانین مو منتقل می شود.

بیشتر بخوانید..
لیزر موهای زائد بدن معجزه زیبایی | چرا از لیزر موهای بدن ، به عنوان معجزه زیبایی یاد می کنند؟

نور این سیستم جهت از بین بردن مو های زائد، فولیکول مو را نشانه گرفته و بدون آسیب رساندن به پوست به عمق فولیکول نفوذ میکند. سلول های بنیادی پوست معمولا در بخش برآمدگی مو واقع شده اند.

اگر بخواهیم بحث مورد نظر را مقداری ساده و واضح بازگو نماییم بایستی عرض کرد: در حین بکارگیری از لیزر مو ، رنگدانه های مو این نیرو را به خود جذب می کنند و این انرژی را به ریشه های مو منتقل می کنند، این انتقال نیرو سبب نابودی ریشه مو شده و شخص را از وجود این مو های ناخواسته نجات می دهد. همانطور که روی پوست هم دارای رنگدانه ملانین است در عمل لیزر موهای زائد آن چیزی که حائز اهمیت است اخذ نور لیزر به وسیله ملانین مو است و نبایستی ملانین پوست این نور را به خود جذب کند. این عمل هنگامی بدون عارضه است که به پوست بدن آسیبی وارد نکند و فقط به سلول های بنیادی پوست صدمه برساند و آن را از بین ببرد.

تاثیر نوع پوست بر عمل لیزر موهای زائد بدن

دانستنی های جالب و مهم در خصوص عمل لیزر موهای زائد بدن

آیا نوع پوست در عمل لیزر موهای زائد تاثیر گذار است؟ جامع ترین طبقه بندی پوست ، طبقه بندی دکتر نوئل فیتزپاتریک است که مطابق رنگ پوست، مو، چشم و عکس العمل پوست نسبت به نور آفتاب و اقسام متنوع پوست را به چند گروه تقسیم کرده است:

•پوست های خیلی سفید و دربردارنده کک و مک ، موهای قرمز و چشم های آبی که پوست خیلی زود در برابر نور آفتاب می سوزد ولی به هیچ عنوان برنزه نمی شود.

•پوست های سفید و موهای بور و چشم های روشن که پوست در برابر خورشید می سوزد و خیلی کم امکان دارد پوست برنزه شود.

بیشتر بخوانید..
اقداماتی که قبل و بعد از عمل لیزر موهای زائد بدن باید انجام داد | مراحل قبل و بعد از لیزر موی زائد

•پوست های گندمی، مو های قهوه ای که پوست در برابر نور خورشید به ندرت می سوزد و به صورت مطلوبی برنزه نمی شود.

•پوست های سبزه، موها و مردمک چشمها تیره که پوست در برابر نور خورشید به صورت مطلوبی برنزه نمی شود و گاهی می سوزد.

•پوست قهوه ای تیره که در برابر نور خورشید به هیچ عنوان نمی سوزد و به شدت برنزه می شود.

•پوست های خیلی تیره که به هیچ عنوان در برابر نور خورشید نمی سوزند.

لازم به ذکر است که با توجه به این که شخص دارای کدام تیپ و نوع پوست است، معمولا برآیندی متنوع و خاص به خود را در عمل لیزر موهای زائد دریافت خواهد کرد اما بهتر است بدانید که پوست سفید با مو های تیره همواره نتایج مطلوبی از این عمل به دست خواهد آورد.

هزینه و قیمت عمل لیزر موهای زائد

مسلما مطلع هستید که انجام لیزر کار هر شخصی نیست و به تبحر و مهارت جهت انجام عمل لیزر موهای زائد احتیاج دارد. همچنین این کار نیازمند ابزار ها و سیستم های ویژه ای میباشد که نرخ به صرفه و ارزانی ندارد.

در این صورت قیمت عمل لیزر موهای زائد چندان کم نخواهد بود ولی مسلما به علت تاثیرات قانع کننده آن نرخ مناسبی دارد.

در تمامی کلینیک ها و مراکز انجام لیزر مسئله تخمین برآورد قیمت را با توجه به چاقی یا لاغری افراد محاسبه میکنند ولی این تمایز زیاد نیست که نرخ را چند برابر و یا غیر معقول افزایش دهند. قیمت عمل لیزر موهای زائد در بخش های متنوع بدن و همچنین در کلینیک ها، متنوع و متفاوت است. این نرخ ها معمولا ثابت نیستند و برای هر کلینیک و همچنین وضعیت های گوناگون متمایز خواهد بود.

بیشتر بخوانید..
آشنایی با کاربردها و ویژگی های دیوایس لیزر مو جدید splendor x | لیزر مو جدید splendor x

چه اشخاصی می توانند عمل لیزر موهای زائد را انجام دهند؟

بیشتر اشخاص می توانند از عمل لیزر جهت رفع موهای زائد استفاده کنند. معمولا در این روش هیچ محدودیت جنسی برای بکارگیری از این فن آوری وجود ندارد. تنها مسئله ای که بایستی به آن توجه نمود این است که این عمل برای اشخاصی که پوست روشن با موهای تیره دارند کارکرد مطلوب تری دارد. به هر میزان موهای بدن شخص تیره تر باشد پاسخگویی این نوع عمل لیزر مطلوب تر است و به شمار جلسه های درمانی کمتری جهت از بین بردن کامل موهای زائد احتیاج دارند.

چه اشخاصی نباید عمل لیزر موهای زائد انجام دهند؟

چنانچه دارای بیماری خاصی هستید یا اینکه داروی خاصی استفاده میکنند، پیش از اعمال این کار بایستی این مسائل را با پزشک خود در میان بگذارید. همچنین اشخاص زیر داوطلب خوبی جهت این عمل نیستند:

•زنان باردار

.اشخاصی که مشکل اختلال هورمونی دارند.

•اشخاصی که داروهایی نظیر راکوتان، داکسی سایکیلین، مینوسیکلین و تتراسایکلین مصرف می کنند.

•اشخاصی که ناراحتی های پوستی مانند، سوختگی، احساس درد، سوزش و …دارند.

•اشخاصی که سابقه بیماری لوپوس دارند.

•اشخاصی که دارای گوشت اضافی در محلی که قصد لیزر آن را دارند.

•اشخاصی به صورت دائم دچار تبخال می شوند.

•اشخاصی که سابقه جوش های چرکی دارند.

.اشخاصی که با نور خورشید بدن خود را برنزه کرده اند یا اینکه سیستم سولار بکار برده اند.

•اشخاصی که پوست خود را پاکسازی نموده اند.

•اشخاصی که در محل مورد نظر تاتو دارند.

•اشخاصی که ایزوترتینوئین بکار می برند.

•اشخاصی که در طول چند روز در ناحیه ای که می خواهند عمل لیزر انجام دهند، لیزر دیگری بکار برده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا