دستگاه لیزر

دلیل سوختگی بعد از لیزر موهای زائد چیست؟ | راه های جلوگیری از سوختگی لیزر مو زائد چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

دلیل سوختگی بعد از لیزر موهای زائد

دلیل سوختگی بعد از لیزر موهای زائد را می توان به دلایل و عوامل مختلفی نسبت داد. این دلایل می تواند باعث سوختگی هایی جزئی و یا سوختگی هایی با سطح عمیق باشد. از عمده ترین دلایل سوختگی ها با دستگاه لیزر را می توان به عدم آشنایی اپراتور و یا کسی که از دستگاه های لیزر استفاده می کند، باشد.یا اینکه به کارگیری از دستگاه های لیزر تقلبی و غیر استاندارد نیز از دیگر عوامل است.

استفاده از دستگاه لیزر مو به خودی خود نه تنها دارای ضرر نیست و موجب سوختگی نمی شود، بلکه از این دستگاه ها می توان استفاده های خیلی مفید و ارزنده ای برد.

دستگاه هایی که از بازار سیاه با قیمت های پایین خریداری می شود، می تواند به پوست بدن آسیب جدی بزند. چون این دستگاه ها شناسنامه مشخصی ندارند و ضمانت نامه معلوم و یا خدمات پس از فروش با اعتبار و یا برند معلومی ندارند، می توانند به استفاده کنندگان خود آسیب برسانند.

عدم استفاده از ژل مخصوص لیزر که قبل از شروع لیزر درمانی باید به صورت اصولی بر روی قسمت هایی از بدن زیباجو مالیده شود، نیز می تواند سوختگی های ناشی از لیزر درمانی را تشدید کند. این موضوع برمی گردد به مهارت و یا دانش اپراتور دستگاه لیزر که می تواند دلیل سوختگی بعد از لیزر موهای زائد بدن را آسیب پذیر نماید.

دلیل سوختگی بعد از لیزر موهای زائد

فهرست

بیشتر بخوانید..
دستگاه لیزر کوترا چیست؟ | قیمت دستگاه لیزر کوترا چقدر است؟

محل های سوختگی با لیزر را چگونه درمان کنیم؟

محل هایی که با لیزر بر روی بدن باعث سوختگی می شوند، باید به سرعت با کمپرس یخ نسبت به کم کردن التهاب در آن ناحیه اقدام کرد. معمولاً استفاده از دستگاه لیزر مو زائد تیتانیوم با کیفیت این اتفاق رخ نمی دهد. این دستگاه به علت این که از سیستم سرمایش قوی برخوردار است، می تواند به سرعت محل لیزر را سرد نموده و گرما سطحی پوست را کاهش داده و از سوختگی سطح پوست جلوگیری نماید.

سوختگی هایی که از دستگاه لیزر اتفاق می افتد، اغلب از بی احتیاطی اپراتور هایی که در این زمینه آموزش ندیده اند و یا استفاده از دستگاه های لیزر بی هویت و فیک می باشد. دستگاه های بی کیفیت لیزر به صورت زیرزمینی و خارج از چارچوب قوانین و بدون مجوز به علت قیمت پایینی که دارند، به فروش می رسند.

حال اگر دچار چنین سوختگی هایی شدیدی شدید، باید با استفاده از کرم ها و ژل های مناسبی که در این زمینه وجود دارد، می توان استفاده خوبی نمود.

دلیل سوختگی بعد از لیزر موهای زائد

علائم سوختگی توسط لیزر مو زائد

از مهمترین علائمی که بعد از استفاده از دستگاه های لیزر معیوب و یا استفاده نادرست از این دستگاه ها پیش می آید، می تواند به قرمزی پوست و یا تاول های متعدد و کبودی پوست و یا خارش های زیاد و حساسیت پوستی اشاره نمود.

در خیلی از موارد دلیل سوختگی، بعد از لیزر موهای زائد را می توان به عدم رعایت مراقبت های قبل و یا بعد از لیزر مو دانست. خیلی از موارد وجود دارد که قبل از لیزر کردن موهای زائد ، اقدام به برنزه کردن پوست خود می کنند که این اقدام می تواند حساسیت پوست را بالا ببرد و رنگ پوست را تیره کرده و باعث جذب حداکثری نور لیزر توسط پوست شود و در نتیجه پوست بسوزد.

بیشتر بخوانید..
آشنایی با بهترین انواع دیوایس لیزر جهت حذف موهای زائد بدن اورجینال که توانایی بالایی داشته باشد

در بعضی مواقع نیز بعد از لیزر کردن موهای زائد، زیباجو مراقبت بعد از لیزر را رعایت نمی کند و در مسیر مستقیم نور خورشید قرار می گیرد و نور ماورءبنفش خورشید می تواند با شدت بیشتری بر پوست لیزر شده بتابد و باعث قرمزی و یا سوزش پوست گردد.

استفاده نکردن از کرم ها و پمادهایی که بعد از لیزر، توسط پزشک پوست تجویز می گردد نیز از دیگر مواردی است که می تواند در ایجاد و یا باقیماندن اثرات سوء لیزر ، تاثیر زیادی داشته باشد.

دلیل سوختگی بعد از لیزر موهای زائد

اتتخاب نادرست دستگاه لیزر مناسب پوست

از دیگر موارد دلیل سوختگی بعد از لیزر موهای زائد ، می تواند استفاده نادرست از دستگاه های لیزر مو زائد که برای هر مدل پوست و یا مو به صورت مجزا ساخته شده است، باشد.

به عنوان مثال دستگاه لیزر مو زائدی که برای پوست های سفید و موهای تیره ساخته شده اند، نمی توانند برای پوست های تیره مورد استفاده قرار گیرند و اگر این کار انجام شود، می تواند عوارض سوختگی و یا درد در پوست ایجاد نماید.

دستگاه های لیزر بر اساس نوع پوست با بهترین کارایی و عملکرد برنامه ریزی شده اند و هر دستگاه می تواند به بهترین وجه ممکن همان پوستی که در برنامه نرم افزاری خود سیو شده است، مورد استفاده قرار گیرد.

البته این را هم نباید فراموش کنیم که جدیداً دستگاه هایی ساخته شده اند که می توانند برای تمامی نوع پوست و موها مورد استفاده موثری قرا بگیرند. به عنوان مثال از دستگاه لیزر مو زائد پلاتینیوم اورجینال تقریباً برای تمامی نوع پوست و موها مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید..
مشخصات اصلی دستگاه ان دی یاگ | دستگاه ان دی یاگ دارای چه نوع خصوصیات و ویژگی ها است؟

اگر از دستگاه های لیزر قدیمی در سالن های خود استفاده می نمایید، باید برای تیپ های مختلف پوست و موهای متفاوت از همان دستگاه پیش بینی شده استفاده گردد. شاید اهمیت ندادن به این موضوع یکی از موارد و دلیل سوختگی بعد از لیزر موهای زائد باشد.

دلیل سوختگی بعد از لیزر موهای زائد

چرا باید بعد از انجام لیزر، مراقبت های ویژه ای را از پوست انجام داد؟

برای این که پوست زیباجو آسیب نبیند و بعد از انجام لیزر بتوان روند رو به بهبود پوست به صورت صحیح انجام شود، باید به صورتی که پوست آسیب نبیند، مراحل مراقبت از آن انجام پذیرد. در برخی موارد مراقبت از پوست بعد از لیزر، می تواند به حد قابل توجه باشد که می توان از آن به عنوان بخش مهمی در لیزر پوست یاد کرد.

سخن پایانی

در خصوص موضوع این مقاله یادآور شدیم که دلیل سوختگی بعد از لیزر موهای زائد اگر بخواهیم به صورت خلاصه و مفید از آن یاد کنیم، می توان اشاره به استفاده از دستگاه لیزر بی کیفیت و یا از اپراتور غیر حرفه ای که طریقه کار کردن با دستگاه لیزر را به خوبی نمی داند، باشد.

از دیگر موارد نیز می توان به عدم رعایت و مراقبت های قبل و یا بعد از لیزر مو به آن اشاره نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا