دستگاه لیزر

اقداماتی که قبل و بعد از عمل لیزر موهای زائد بدن باید انجام داد | مراحل قبل و بعد از لیزر موی زائد

Rate this post

اقداماتی که قبل و بعد از عمل لیزر موهای زائد بدن باید انجام داد

اقداماتی که قبل و بعد از عمل لیزر موهای زائد بدن باید انجام داد. لیزر موهای زائد یا لیزر برداشتن مو، دستگاهی است که روند از بین بردن موهای زائد یا ناخواسته را از طریق قرارگیری در معرض پالس های نوری صورت می گیرد و باعث از بین رفتن فولیکول های مو می شود که، از رشد مجدد آن جلوگیری می کند.

دستگاه های لیزر به طور گسترده و تجاری در دهه ی 90 در دسترس عموم قرار گرفت. طوری که استفاده از این دستگاه جهت از بین بردن موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین راهکارها در بین عموم تبدیل شد و روز به روز بر متقاضیان افزوده می شد.

همچنین موجب حذف روش هایی همچون سالن های اپیلاسیون، موبر، موم، تیغ، دستگاه های اپیلیدی، موهای زیر پوستی و جوش ها شد. البته لیزر برای رفع موهای زائد احتمال دارد مانند هر تکنولوژی دیگر مورد سوء استفاده برخی افراد قرار گیرد.

زیرا بسیاری از افراد بدون آگاهی قبلی و فقط با تکیه بر تبلیغات یا ارزان بودن قیمت، عمل لیزر را انجام می دهند و نتیجه ی دلخواه را نمی گیرند.

اقداماتی که قبل و بعد از عمل لیزر موهای زائد بدن باید انجام داد

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

اقداماتی که قبل و بعد از عمل لیزر موهای زائد بدن باید انجام داد .نور لیزر به گونه ی عمل می کند که، هر چیز تیره رنگی که سر راهش باشد را می سوزاند. سپس با حرارت دادن، موی تیره ی داخل پیاز یا فولیکول مو می سوزد و خود فولیکول نیز آسیب میبیند که، در بیشتر موارد فولیکول از بین رفته و مو در آن قسمت رشد نمی کند.

بیشتر بخوانید..
7 مزیت دستگاه ترامیدس تیکسل | دستگاه جوانسازی ترامیدس tixel

حال هر یک از موهای بدن شما چرخه رشد و همچنین استراحت مختص به خود را دارند که در یک بازه ی زمانی مشخص، بیشتر موهای شما در حال استراحت هستند و تعداد محدودی در حال رشد می باشند. بنابراین اگر فولیکول مو در حال استراحت باشد پالس های نوری بر آن اثری نمی گذارد.

به همین خاطر لیزر موهای زائد به چند جلسه درمان مداوم و فاصله ی زمانی مشخص نیاز دارد. درنتیجه با هر جلسه ای که عمل لیزر صورت میگیرد، تعدادی از پیاز مو یا فولیکول های در فاز رشد میسوزند و در نهایت بعد از دوره ی درمانی مشخص تمام موهای زائد از بین می روند.

چگونگی انجام عمل لیزر موهای زائد

اقداماتی که قبل و بعد از عمل لیزر موهای زائد بدن باید انجام داد.عمل لیزر موهای زائد باید در کلینیک و اتاق لیزر انجام گیرد. بنابراین افرادی که حساسیت بیشتری به درد نشان می دهند یا می خواهند بخش های حساس پوست را لیزر کنند، باید قبل از عمل لیزر ژل های بی حس کننده را به کار ببرند.

البته با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه هایی طراحی و ساخته شده اند که مشکل درد در زمان انجام عمل لیزر را برطرف کرده اند. حال نوبت به چگونگی انجام عمل لیزر می رسد که، باید سه مورد زیر حتما رعایت شود تا عمل لیزر موفقیت آمیز و بدون عوارض باشد؛

  1. پوست مورد نظر به طور کامل از هر نوع کرم بی حسی، آرایشی، ضد آفتاب و عطر پاک شود تا از سوختگی پوست مراجعه کننده پیشگیری شود.
  2. برای پوشاندن چشم از عینک های محافظ استفاده شود تا چشم آسیبی نبیند و در طول دوره ی لیزر چشم متقاضی بسته باشد.
  3. انجام عمل لیزر باید از طریق پزشک یا اپراتور کارآزموده و دوره دیده صورت گیرد.
بیشتر بخوانید..
آشنایی با شرکت آلما تولید کننده دستگاه لیزر | کمپانی آلما تولید کننده دستگاه لیزر به صورت حرفه ای

علائمی که نشانگر انجام صحیح لیزر موهای زائد است عبارتند از:

Perifollicular edema یا ورم کمی از پوست در نواحی موهای زائد که به اندازه ی یک منجوق می باشد. البته این ورم موفق آمیز بودن عمل لیزر و نفوذ حرارت به عمق پوست و فولیکول مو را به نمایش می گذارد.

قسمتی از ساقه ی مو که در محیط بیرونی پوست قرار دارد به رنگ خاکستری در می آید.

به مشام رسیدن بوی موی کز داده شده یا سوخته

البته موهای لیزر شده حداکثر ظرف دو هفته شروع به ریزش می کنند و فاصله ی زمانی بین جلسات حدود 6 الی 8 هفته است و بسته به نظر پزشک این تعداد جلسات قابل تغییر هستند.

اقداماتی که قبل و بعد از عمل لیزر موهای زائد بدن باید انجام داد

فواید لیزر موهای زائد در مقایسه با دیگر روش های حذف موهای زائد

روش های مختلفی برای رفع موهای زائد وجود دارد که شامل بند انداختن، موم، مومک، اصلاح کردن و روش های شیمیایی است. اما لیزر موهای زائد بهترین روش در مقایسه با دیگر روش های رفع موهای زائد می باشد. زیرا در این روش رشد موها به طور چشمگیری کاهش یافته و بسیار موثر و سریع است.

آمادگی های لازم قبل از لیزر موهای زائد

افرادی که می خواهند عمل لیزر موهای زائد را انجام دهند باید 1 ماه قبل از این عمل از روش های بند انداختن یا اپیلاسیون استفاده نکنند.

یک روز قبل از انجام عمل لیزر، موهای ناحیه ی مورد نظر را شیوه کرده و از هیچ نوع مواد آرایشی استفاده نشود. البته بعد از لیزر می توان از برخی پمادها، کرم های ترمیمی و ضد التهابی جهت پیشگیری از قرمزی، خارش، سوزش و التهاب های احتمالی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید..
بهترین مرکز پاک کردن تاتو با لیزر در تهران کجاست؟ | با 4 لیزر

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

کمپرس یخ

اقداماتی که قبل و بعد از عمل لیزر موهای زائد بدن باید انجام داد .یکی از بهترین راه های مراقبت بعد از انجام عمل لیزر موهای زائد، استفاده از کمپرس یخ میباشد. باید یخ بر روی ناحیه ی لیزر شده قرار گیرد تا درد ناشی از آن به حداقل برسد.

در معرض نور خورشید قرار نگیرید

اقداماتی که قبل و بعد از عمل لیزر موهای زائد بدن باید انجام داد .لیزر به صورت انتخابی، آسیب های کمی به پیاز و فولیکول مو وارد می کند که علت آن وجود تراکم بالای ملانین ها در پیاز مو می باشد. ملانین همان رنگدانه ی طبیعی موجود در مو و پوست است که، به غیر از مو در دیگر لایه های پوستی یافت می شود.

حال پرتوهای لیزر در فرایند زمانی کوتاه به لایه ی سطحی پوست تابیده و قبل از اینکه دمای پوست افزایش یابد، فولیکول یا پیاز مو آسیب دیده و تابش پرتو قطع می شود البته دستگاه لیزر به گونه ای طراحی شده که از گرم شدن و صدمه دیدن رنگدانه های پوستی، پیشگیری می کند. اما باز هم احتمال دارد اثر ناچیزی روی بافت بگذارد. بنابراین نباید بعد از انجام عمل لیزر در معرض نور خورشید قرار گرفت.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

اقداماتی که قبل و بعد از عمل لیزر موهای زائد بدن باید انجام داد.نور خورشید دارای اشعه ی فرابنفش است که، بر روی پوست سالم هم اثر می گذارد. حال افرادی که عمل لیزر انجام داده اند باید قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، حتما از کرم های ضد آفتاب برای محافظت از پوست استفاده کنند. همچنین احتمال دارد پوست تیره شود که با استفاده از کرم ضد آفتاب SPF 30 از تیره شدن پوست، جلوگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا