دستگاه لیزر

بهترین روش لیزر لک صورت | آیا لک صورت با لیزر قابل رفع است؟ | چگونگی رفع لک صورت

1/5 - (1 امتیاز)

بهترین روش لیزر لک صورت

بهترین روش لیزر لک صورت .بنا به دلایل مختلفی ممکن است لک هایی بر روی پوست صورت یا بدن فرد ایجاد شود. روش هایی زیادی برای درمان آن وجود دارند. لیزر صورت یکی از راه های درمانی است. در ادامه با بهترین روش لیزر لک صورت آشنا خواهیم شد.

بهترین روش لیزر لک صورت

 

دلیل به وجود آمدن لک صورت

بهترین روش لیزر لک صورت .لیزر لک صورت یکی از بهترین روش های درمان اختلالات پوستی است. لک صورت بر اثر عواملی چون سن، دوران بارداری، حادثه، عوامل هورمونی، مصرف دارو، نور خورشید، ارث، اشعه فرابنفش و غیره به وجود می آید.

اما در واقع دلیل عمده به وجود آمدن لک های صورت رنگ پذیری پوست به هموگلوبین، کارو تنوئید و همچنین ملانوسیت ها می باشد. ظاهر و رنگ لک های صورت با هم متفاوت هستند. لک ها در هر نوع و ظاهری که باشند باعث آزار ما هستند. بسیاری از ما ممکن است هزینه های زیادی را برای رفع لک های صورت صرف کنیم. اما بهترین روش و کم هزینه ترین راه درمان لک صورت کدام است؟ در این مقاله سعی داریم با لیزر لک صورت آشنا شویم.

لیزر لک صورت

لیزر لک صورت یکی از روش های درمان پوستی است که در حال حاضر به صورت گسترده در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. البته که روش های زیادی برای درمان لک صورت وجود دارند که شاید بهترین روش لیزر صورت باشد.

بیشتر بخوانید..
لیزر موهای زائد بدن معجزه زیبایی | چرا از لیزر موهای بدن ، به عنوان معجزه زیبایی یاد می کنند؟

گاهی ممکن است از روش های ترکیبی برای درمان و رفع لک های صورت استفاده شود. به این معنی همزمان با انجام روش های دیگر از لیزر نیز برای تکمیل روند درمانی کمک گرفته شود.

درمان لک های پوستی

لیزر لک صورت بهترین درمان برای خلاص شدن از شر اختلالات پوستی است. البته لازم به ذکر است که بهترین درمان پیشگیری است. استفاده از کلاه آفتابگیر و عینک دودی و استفاده از ضد آفتاب بهترین راه ها برای پیشگیری از به وجود آمدن لک های صورت می باشند.

البته تغییرات هورمونی و اختلالات ژنتیکی یا لک های بارداری تا حدودی قابل پیشگیری نیستند. به همین دلیل مصرف دارو و استفاده از روش های درمانی ضرورت دارد. در لیزر درمانی لک صورت مورد هدف قرار گرفته می شود. خاصیت این روش درمانی در این است که کل پوست مورد هدف قرار گرفته نمی شود و به بافت های پوست آسیب وارد نمی شود. این روش درمانی غیر تهاجمی است و عوارض بسیار کمی برای پوست دارد.

 

بهترین روش لیزر لک صورت

نحوه عملکرد دستگاه لیزر برای درمان لک های صورت

همانطور که گفته شد لیزر لک صورت روش درمانی غیر تهاجمی است که در این روش فقط لک های صورت مورد هدف قرار گرفته می شوند. دستگاه لیزر با استفاده از طول موج هایی لک های صورت را بر روی پوست رفع خواهد کرد.

دستگاه های لیزر دارای طول موج های متفاوتی هستند. بر اساس نوع لک و نوع پوست طول موج ها بایستی تغییر کنند. در غیر این صورت بازدهی روش درمان کم و با عوارض خواهد بود. همچنین عملکرد دستگاه زمانی به بهترین شیوه نشان داده خواهد شد که اپراتور دستگاه حرفه ای باشد.

بیشتر بخوانید..
بهترین و موثرترین لیزر برای حذف موهای ضخیم بدن کدام است؟ویژگی بعلاوه عملکرد و مشخصات

کاربرد دستگاه لیزر لک صورت

بهترین روش لیزر لک صورت .انتخاب روش درمانی لیزر لک صورت دارای مزایا و ویژگی هایی است. استفاده از دستگاه مخصوص لیزر پوست به جز رفع لک های پوست در مواردی نیز قابل استفاده می باشد. موارد قابل استفاده از دستگاه لیزر پوست به قرار زیر می باشند؛

رفع لکه های پوستی و لکه های بارداری و کک و مک

پاک کردن تاتو

رفع جای آکنه و اسکار و جای جوش

درمان جای ضایعات عروقی

برداشتن خال

درمان ماه گرفتگی

درمان عوارض پوستی همچون واریس

کنترل پسوریازیس

کنترل برص

لایه برداری سطحی و عمقی

لیفتینگ پوست صورت

رفع ترک های پوستی به دلیل تغییرات وزنی و بارداری

رفع چین و چروک و جوانسازی پوستی

انواع لیزر لک صورت و پوست بدن

دستگاه های بسیاری برای لیزر لک صورت وجود دارند.

دستگاه لیزر اربیوم

بیشترین کاربرد این نوع لیزر در جوان سازی پوست می باشد. این نوع از لیزر توانایی این را دارد که لایه نازکی از پوست را بردارد. همچنین در رفع چروک های ظریف و متوسط پوستی و درمان جای جوش نیز کاربرد موثری دارد.

دستگاه لیزر ان دی یانگ

عمده ترین کاربرد این دستگاه لیزر در درمان لک های پوستی و عوارض واریسی و برداشتن تاتو می باشد. همچنین در رفع مو های زائد نیز عملکرد خوبی دارد. لیفتینگ پوست و درمان جای زخم از کاربرد های دیگر این دستگاه می باشند.

لیزر فرکشنال

این مدل از دستگاه لیزر نوع جدید از دستگاه های لیزر می باشد که در رفع لک های مقاوم و برطرف کردن ترک های پوستی جای جوش و منافذ پوست بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید..
کاربرد مدل های متنوع انواع لیزر الکس دایود | انواع مدل های متنوع لیزر الکس دایود و کاربردهای آن

دستگاه لیزر الکساندرایت

لیزر کربن دی اکسید

یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین نوع لیزر می باشد که دارای انرژی زیادی می باشد در برداشتن انواع زگیل و خال و سایر زائده های پوستی نیز استفاده می شود.

چه کسانی برای درمان لیزر لک صورت مناسب هستند؟

بهترین روش لیزر لک صورت .همانطور که در ابتدای متن گفته شد برای انجام روش درمان لیزر لک صورت باید شرایط آن مهیا باشد. افرادی که برای رفع لک های صورت خود به لیزر درمانی روی می آورند بایستی دارای شرایطی باشند؛

در افرادی که پوست های روشن دارند استفاده از لیزر لک پوست توصیه می شود. در پوست های تیره اما استفاده از لیزر توصیه نخواهد شد. زیرا استفاده از لیزر در پوست های تیره رنگدانه های پوستی ممکن است باعث تغییر رنگ پوست شوند.

افرادی که جوش های صورت آنها متوقف شده است عمدتا افرادی که جوش های بلوغ آنها متوقف شده باشد. همچنین افرادی که به بیماری های پوستی مبتلا هستند مانند لوپوس نباید از دستگاه لیزر استفاده کنند. چون عوارض بیماری شدت می یابد.

سخن آخر؛

روش لیزر لک صورت زمانی به عنوان درمان موثر است که پزشک و درمانگر دارای دانش کافی باشد. همچنین باید طول موج دستگاه متناسب با رنگ پوست انتخاب شود. علاوه بر آن دستگاه لیزر دارای کیفیت و تکنولوژی عالی باشد. قبل از انجام لیزر پوست حتما با پزشک در خصوص سابقه بیماری پوستی خود مشورت کنید. مثلا فرد در معرض آفتاب سوختگی قرار نگرفته باشد و مواردی از این دست و همچنین باید این روش درمانی در کلینیک معتبر انجام شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا