دستگاه لیزر

لیزر موهای زائد بدن معجزه زیبایی در قرن حاضر |معجزه زیبایی قرن حاصر با لیزر موهای زائد بدن

Rate this post

لیزر موهای زائد بدن معجزه زیبایی در قرن حاضر

لیزر موهای زائد بدن معجزه زیبایی در قرن حاضر.آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که یکباره از شر موهای زائد خود خلاص شوید و از دست خرید لوازم مو بر خودتان را راحت کنید. دغدغه رفع موهای زائد برای بیشتر انسان ها بخصوص خانم ها وجود دارد.

در بین تمام روش ها، لیزر موهای زائد به عنوان اثربخش ترین تکنیک انتخاب شده است. بیشتر از ۸۰ درصد متقاضیان لیزر به نتایج رضایت بخشی دست یافته اند. البته این تعداد از افراد از دستگاه های پیشرفته و کاملی همچون دستگاه رفع موهای زائد لیزر الکساندرایت، دستگاه لیزر دایود، دستگاه لیزر الکس دایود و … استفاده کرده اند. تکنولوژی لیزر به قدری پیشرفت کرده است که بر روی تمام تیپ های پوستی قابلیت انجام را دارد.

در این بین افرادی که تا حدودی بعد به انجام لیزر رضایت نداشته اند انتظاراتی فراتر از حد داشته اند و نتوانسته اند کاملا اصول قبل و بعد لیزر را رعایت کنند.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد بدن معجزه زیبایی در قرن حاضر

موهای زائد در هر قسمتی از بدن که رشد کنند ظاهر ناخوشایندی دارند. لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش هایی است که محدودیت استفاده ندارد و همه ی افراد چه زن وچه مرد در سنین مختلف قادر به انجام لیزر هستند.

در گذشته افرادی که دارای پوست و موی روشن بودند و یا پوست بسیار تیره داشتند برای آن ها لیزر انجام نمی شد. اما امروزه دستگاه ها به قدری پیشرفته شده اند که برای تمام تیپ های پوستی قابلیت پیاده سازی این تکنیک وجود دارد.

روش درمانی لیزر در تمام جهان تایید شده است و با استفاده از پرتوی نور باعث از بین رفتن فولیکول های مو می شود و بعد از چند جلسه فولیکول به قدری ضعیف و خشک می شود که امکان رشد مجدد آن وجود ندارد. در هر جلسه که فرد موهای خود را لیزر می کند رشد موها ضعیف تر می شود به طوری که در جلسات پایانی حدود ۷۰ درصد ناحیه لیزر شده فاقد مو می باشد.

بیشتر بخوانید..
کاربرد مدل های متنوع انواع لیزر الکس دایود | انواع مدل های متنوع لیزر الکس دایود و کاربردهای آن

لیزر موهای زائد بیشتر برای افرادی مناسب است که پوست روشن و موی تیره دارند جوابدهی در این تیپ پوستی بیشتر است و افراد تنها در چند جلسه به نتیجه حذف کامل موهای زائد دست پیدا می کنند.

لیزر موهای زائد برای کدام نواحی بدن موثر است؟

دستگاه های لیزر قادر به انجام لیزر موهای زائد در تمام نواحی صورت و بدن هستند. برخی از نواحی بدن نیاز به جلسات کمتر و برخی از نواحی به جلسات بیشتری برای حذف کامل موهای زائد نیاز دارد‌.

ناحیه انجام لیزر مو بدن بانوان شامل صورت، چانه، گردن، نوک سینه، بازوها، دست ها، زیر بغل، بیکینی، پاها، خط باسن می باشد و در آقایان شامل نواحی صورت، جلوی گردن، پشت گردن، بالای سینه، پشت کمر، روی شکم، دست ها، باسن، بیکینی، پاها و … می باشد. هزینه انجام لیزر در مردان به دلیل ضخیم بودن و پر پشت بودن موها بیشتر است و به جلسات بیشتری نیاز دارند تا موها کاملا ضعیف شوند و رشد آنها متوقف شود.

جلسات لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بدن معجزه زیبایی در قرن حاضر

با توجه به نوع دستگاه و نوع پوست و ناحیه مورد نظر تعداد جلسات لیزر موهای زائد متفاوت است. دستگاه های جدید با تعداد جلسات کمتری این عمل را انجام می دهند. هر چه توان دستگاه بیشتر باشد و فناوری به کار رفته در آن مدرن تر باشد قطعا به جلسات کمتری نیاز است.

به طور معمول هر فرد به ۶ تا ۱۰ جلسه زمان برای لیزر موهای زائد نیاز دارد ممکن است موهای های یک ناحیه ضخیم نباشند و تنها با چند جلسه کاملا از بین روند. اما نواحی حساسی چون بیکینی و زیر بغل ممکن است تعداد جلسات درمان به ۱۱ جلسه هم طول بکشد.

بیشتر بخوانید..
لیزر الکساندرایت گرویتی چیست؟ | قیمت لیزر گرویتی چقدر است؟

انواع دستگاه های پیشرفته لیزر موهای زائد

نتایج لیزر موهای زائد کاملا به نوع دستگاهی بستگی دارد که از آن برای انجام لیزر استفاده می شود. ناکارآمدی دستگاه های قدیمی شاید باور غلطی درباره این فناوری را در ذهن افراد به وجود آورده باشد اما به طور قطع میتوان گفت که دستگاه هایی که اخیرا برای این تکنیک استفاده می شوند کاملا از لحاظ عملکرد و اثر بخشی تضمین شده هستند. در زیر به چند مورد از رایج ترین دستگاه هایی که در کلینیک های رفع موهای زائد استفاده می شود اشاره می کنیم.

دستگاه مبتنی بر فناوری لیزر الکساندرایت (Alexandrite Laser)

این دستگاه چند سالی است که در بیشتر کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ نانومتر گزینه مناسبی برای افراد با پوست سفید و شفاف می باشد‌. این دستگاه برای تیپ پوستی سبزه با موی ضخیم مناسب نمی باشد با توجه به اینکه اعضای مختلف بدن دارای رنگ پوستی متفاوتی می باشد، پس بهتر است برای دستیابی به نتیجه بهتر از دستگاه های متفاوتی استفاده شود.

دستگاه مبتنی بر فناوری ان دی یاگ (Nd-YAG Laser)

طول موج این دستگاه ۱۰۶۴ نانومتر می باشد که نسبت به سایر دستگاه ها بیشتر است و بیشتر برای نواحی تیره بدن مانند بیکینی و زیر بغل استفاده می شود. البته افرادی که پوست تیره و برنزه هم دارند می توانند از این فناوری استفاده کنند. این دستگاه نتایج بسیار خوبی داشته است.

دستگاه مبتنی بر فناوری لیزر دایود (Diode Laser)

طول موج دستگاه دایود ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر می باشد که نتیجه درمانی بیشتری دارد. این دستگاه برای بیشتر تیپ های پوستی حتی پوست کمی تیره مناسب می باشد البته این دستگاه برای پوست های خیلی تیره و قهوه ای اصلا گزینه ی مناسبی نمی باشد. اثر بخشی این دستگاه بیشتر از ۷۰ درصد است و به راحتی می توان عمق نفوذ بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید..
هشت بعلاوه ۱ نکته که قبل از خرید دستگاه لیزر جهت خلاصی از مو باید بدانید|نکات قبل ازخرید لیزر

لیزر موهای زائد برای چه افرادی منع شده است؟

به طور کلی تمام افراد شرایط لازم برای لیزر موهای زائد را ندارند و این عدم سازگاری ممکن است در فرد ایجاد عوارض وخیم و ناخواسته ای بکند. پس لازم است زمانی که فرد هر یک از شرایط زیر را داشت از انجام لیزر مو های زائد خودداری کند.

  • داشتن سابقه بیماری های خاص یا مصرف دارو
  • زنان باردار و شیرده
  • افراد دارای اختلالات هورمونی
  • داشتن مشکلات زمینه ای از قبیل آفتاب سوختگی، احساس سوزش و درد
  • داشتن بیماری لوپوس
  • داشتن گوشت اضافه در محل لیزر
  • افرادی که مدام جوش، تبخال و … می زنند.
  • آفتاب سوختگی با استفاده از سولاردام
  • پاکسازی کردن پوست
  • داشتن تاتو در محل لیزر
  • مصرف کنندگان ایزوترتینویین
  • مصرف داروهایی از قبیل ماینوسیکلین، راکوتان، داکسی سایکلین، تتراسایکلین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا