دستگاه لیزر

درمان پسوریازیس با لیزر اگزایمر چگونه انجام می شود؟ | آیا درمان قطعی پسوریاریس با لیزر اگزایمر شدنی است؟

5/5 - (1 امتیاز)

درمان پسوریازیس با لیزر اگزایمر چگونه انجام می شود؟

درمان پسوریازیس با لیزر اگزایمر یکی از گزینه های پیش رو برای کسانی که درگیر این بیماری هستند، شناخته شده است. دستگاه لیزر اگزایمر که شدت نور ماوراءبنفش آن برابر با 308 نانومتر است، گزینه مناسبی برای درمان قطعی در حالت های ضعیف و سطحی این بیماری می باشد.

درمان پسوریازیس با لیزر اگزایمر

بیماری پسوریازیس چیست؟

بیماری پسوریازیس که گفته شده است از اختلال در ایمنی بدن برخی از افراد و در حدو 3 درصد از جمعیت یک جامعه بوجود می آید به علت ساخته شدن تکرای پوست در بازه زمانی زیر یک هفته می باشد که می تواند در سطح پوست اختلال ایجاد کرده و با پوسته پوسته شدن پوست و خشکی پوست و قرمزی و زخم و فلسی شدن در سطح بیرونی پوست ایجاد گردد.

علت بیماری پسوریازیس هنوز به شکل دقیق و قطعی بوجود آمدن آن مشخص نشده است و اطلاعات دقیقی در زمینه این بیماری در دست نیست.

این بیماری ناشناخته را می توان در سطح کم و خفیف آن، با لیزر اگزایمر درمان نمود. درمان پسوریازیس با لیزر اگزایمر می تواند در شش تا ده جلسه و هر هفته دو بار درمان نمود، به شرطی که بیماری، زیاد پیشرفته و وسیع و عمقی نباشد.

علائم و نشانه های بیماری پسوریازیس چیست؟

از مهمترین نشانه ها و علائم بیماری پسوریازیس می توان به ملتهب شدن پوست و پوسته پوسته شدن و فلسی شدن آن و همچنین خشک شدن سطح پوست که به قرمزی نیز می زند، اشاره نمود. این بیماری می تواند با خارش قسمت و سطحی که درگیر است، بیانجامد و همچنین در مواقعی ترک خوردن پوست و احساس درد نیز می توان احساس کرد.

بیشتر بخوانید..
دستگاه ای پی ال اس اچ ار 650 (IPL SHR 650) چگونه دستگاهی است؟ | مشخصات و کاربردها

درمان پسوریازیس با لیزر اگزایمر به صورت محدود امکان پذیر است. این دستگاه به علت داشتن نور مادون قرمز در حد 308 نانومتر که کنترل شده و قابل نفوذ در پوست این بیماران می باشد، می تواند تا حدودی نسبت به درمان این بیماری کمک کند.

درمان پسوریازیس با لیزر اگزایمر

مزایای درمان پسوریازیس با لیزر اگزایمر چیست؟

از مزایا و محاسن مهمی که برای درمان پسوریازیس می توان برای بیمارانی که درگیر این بیماری هستند، قائل شد می توان به ایمن بودن این درمان با دستگاه اگزایمر و طول مدت نسبتاً کم و محدود برای درمان می تواند باشد.

زمان مراجعه برای درمان، یکی از فاکتورهای مهمی است که نه در این بیماری بلکه در موارد دیگر از جمله استفاده از دستگاه لیزر تیتانیوم برای رفع موهای زائد بدن نیز می تواند برای استفاده کننده مهم باشد و زمان کمتر، یعنی رفت و آمد کمتر که این مورد می تواند باعث رضایت حداکثری مشتری گردد.

آیا درمان پسوریازیس با لیزر اگزایمر ایمن است؟

درمان پسوریازیس با لیزر اگزایمر یکی از روش های ایمن برای درمان این بیماری می باشد. این دستگاه به علت تشعشع کنترل شده و کم در حد 308 نانومتر و متمرکز کردن این اشعه ماورا بنفش به سطح درگیر این بیماری می توان مطمئن شد که قسمت های دیگر آسیب نمی بینند و می توان با خیال راحت به درمان این بیماری پرداخت.

درمان پسوریازیس با لیزر اگزایمر

از دلایل عمده مبتلا شدن به بیماری پسوریازیس چیست؟

از دلایلی که می تواند بیماری پسوریازیس در برخی افراد نمود پیدا کند و آن ها را درگیر خود نماید، می توان در مرحله اول بحث ژنتیک و وراثت را بیان نمود. کسانی که در خانواده خود این بیماری را داشته اند به عنوان ناقل نهفته محسوب می شوند و به دلایل مختلفی این بیماری می تواند در این افراد بروز کند و آن ها را درگیر خود نماید.

بیشتر بخوانید..
معرفی دستگاه آر اف فرکشنال میکرونیدلینگ زئوس | قیمت بهترین دستگاه لیفت و جوانسازی پوست

درمرحله دوم می توان به نقش هورمون ها در ایجاد این بیماری را دخیل دانست که می تواند یا به علت مصرف غذاهای خاص باشد که هورمونی زیاد و یا کم ترشح گردد و باعث این بیماری شود و یا این که با گام نهادن در سنین بلوغ نیز می تواند در هورمون ها تغییرات ایجاد نماید و باعث این عارضه شود.

1- عفونت هایی که بدن درگیر آن می شود، مخصوصاً عفونت گلو شاید بتوان گفت در پیدایش این بیماری نقش به سزایی داشته باشد.

2- بارداری های بانوان و یا بارداری های خارج از رحم که تعادل هورانی در بارداری به هم می خورد و می تواند باعث این بیماری گردد.

3-  چاقی های مفرط و خارج از کنترل و خارج از قاعده می تواند این بیماری را ایجاد و یا تشدید نماید.

4- مصرف مواد دخانیات و یا مواد مخدر و مشروبات الکلی اشاره نمود که می تواند ساختار دفاعی بدن را مختل کرده و باعث ایجاد بیماری پسوریازیس گردد.

5- نقش داروهای شیمیایی مثل داروهای فشار خون به آن اشاره نمود که می تواند تغییرات فیزیولوژی در بدن ایجاد نموده و باعث این بیماری گردد.

پس باید مواردی که ذکر نمودیم را مد نظر قرار داد و برای درمان پسوریازیس با لیزر اگزایمر به صورت یک نوبتی با دوز بالا برای درمان اقدام نمود.

درمان پسوریازیس با لیزر اگزایمر

چرا افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس گوشه گیر و خانه نشین هستند؟

اغلب کسانی که به بیماری پسوریازیس مبتلا هستند به علت عدم اعتماد به نفس و احساس خجالت به خاطر داشتن چنین بیماری، معمولاً خانه نشین و گوشه گیر هستند. این افراد به علت درگیر شدن به این بیماری زیاد در ارتباطات و در اجتماع حاضر نمی شوند.

بیشتر بخوانید..
کاربرد مدل های متنوع انواع لیزر الکس دایود | انواع مدل های متنوع لیزر الکس دایود و کاربردهای آن

ما به این افراد پیشنهاد می کنیم که درمان پسوریازیس با لیزر اگزایمر را انتخاب و امتحان نمایند. بی شک این بیماری راه علاجی دارد و یا حداقل می تواند به کمتر شدن و عدم گسترش این بیماری به مناطق بیشتر بدن جلوگیری نمود.

درمان پسوریازیس با لیزر اگزایمر

عوامل محرک و تشدید کننده بیماری پسوریازیس کدامند؟

از عواملی که بیماری پسوریازیس را گسترش می دهد و می تواند آن را تشدید نماید، مصرف مواد مخدر و یا کشیدن سیگار و مصرف و نوشیدن الکل می باشد. این مواردی که ذکر نمودیم، می تواند علایم و شدت این بیماری را دوچندان نماید.

از موارد دیگر می توان به هوای سرد و خشک و در معرض سرمای هوا بودن می تواند بر شدت این بیماری بیافزاید. هوای سرد و خشک باعث خشکی پوست می شود و مرطوب بودن پوست را از بین می برد و می تواند سطح پوست را شکننده نماید.

از دیگر موارد می توان به استرس و یا داشتن وسواس از موارد مهمی باشد که در تشدید این بیماری می تواند نقش داشته باشد.

در آخر هم می توان به ضربه شدید پوست کسانی که درگیر این بیماری هستند و یا آسیب خارجی و بریدگی و زخم شدن و یا سوختگی از دیگر موارد شدید کننده این بیماری باشند.

پس برای جلوگیری از تشدید این بیماری باید از مواردی که اشاره نمودیم دوری نموده و اگر احساس تشدید این بیماری را نمودید، باید درمان پسوریازیس با لیزر اگزایمر را تجربه نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا