دستگاه لیزر

لیزر موهای زائد بدن معجزه زیبایی | چرا از لیزر موهای بدن ، به عنوان معجزه زیبایی یاد می کنند؟

Rate this post

لیزر موهای زائد بدن معجزه زیبایی

لیزر موهای زائد بدن معجزه زیبایی .افرادی که می خواهند به لیزر موهای زائد بدن خود بپردازند لازم است اطلاعات علمی و جامعی را در خصوص انجام این شیوه را بدانند تا سرانجام با دانش و علم کامل تصمیم پایانی خود را در این خصوص بگیرند.

لیزر یک اشعه نوری است لیکن نوری که خصوصیات فیزیکی ویژه ای دارد و خیلی پر انرژی می باشد. از لیزر جهت اعمال امور ویژه ای نظیر صنعت و پزشکی استفاده می شود. در حال حاضر مسئله مهمی و جالبی در خصوص لیزر این است که می توان خصوصیات ویژه ای را در لیزر مد نظر قرار داد که بتوان آن را جهت اعمال یک کار ویژه بکار برد. لیزر موهای زائد معمولا به گونه ای طراحی شده است بدون اینکه بر روی نواحی دیگر پوست و بدن تاثیر داشته باشد سبب رفع موهای زائد در بخش های متنوع بدن می شود.

عملکرد لیزر موهای زائد به چه شکلی است؟

روش لیزر موهای زائد کمی درد آور است ولی خیلی زیاد هم نیست. در این شیوه با فرستادن پالس های نور قدرتمند، ملانین موجود در سلول های بنیادی نور را به خود جذب می کند، بعد از آن نور به گرما مبدل شده و سلول های بنیادی و همچنین به پیازچه مو صدمه می رساند.

درد و ناراحتی در این شیوه در برخی قسمت های بدن زیادتر است به عنوان مثال در بخشی نظیر بینی و چانه که پوست نازک تر است درد بیشتری حس می شود. در این شیوه خوشبختانه به علت بکارگیری از ساختار خنک کنندگی، کمک می کند که آن بخش که لیزر در آن انجام شده مقداری خنک تر شود و این کار باعث کاهش درد میشود.

بیشتر بخوانید..
نقش دستگاه لیزر RF فرکشنال در جوانسازی پوست بدن | دستگاه لیزر RF فرکشنال جوانسازی پوست

اگر بدن شما خود به خود گرم است و دمای آن بالا است یا اینکه پیش از انجام این کار ورزش های سنگین انجام داده اید و دمای بدنتان افزایش یافته ، این سبب می شود که درد بیشتری را حس کنید. برخی از مراجعه کنندگان ژل بی حسی بکار می برند.

همواره این ژل را برای قسمت های حساس، نازک نظیر پشت لب بکار می برند. ژل بی حسی را بایستی حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قبل از انجام لیزر موهای زائد بکار ببرید. این کار جهت احساس نکردن سوزش پالس های نوری لیزر صورت می گیرد. ابزار آلات لیزر با ملاحظه به نوع رنگ، ضخامت و محل مو و پوست شما ساماندهی می شود.

لیزر موهای زائد بدن معجزه زیبایی

نکاتی عمده پیش از لیزر موهای زائد بدن

پیش از لیزر موهای زائد بایستی به نکات مهمی توجه کنید ‌که عبارتند از:

•اصلاح کردن پیش از اعمال لیزر

پیش از انجام لیزر بایستی ناحیه مورد نظر را با بکارگیری از تیغ تمیز نمایید، وگرنه لیزر به موهای روی پوست واکنش نشان می دهد و بوی سوختگی بدی را ایجاد می کند. پس بهتر است این مورد را بصورت صحیحی انجام دهید.

•عدم استفاده از برخی کرم ها، مواد آرایشی، بهداشتی قبل از لیزر

از مصرف کرم هایی بر روی پوست، که حاوی گلیکولیک اسید و رتینول می باشند بایستی ۲ روز پیش و پس از لیزر موهای زائد خودداری نمایید. در مجموع لازم است ۲ روز پیش از لیزر کرم و مرطوب کننده بکار نبرید. و دو هفته قبل از لیزر بهتر است از برنزه کردن پوست خود اجتناب نمایید.

•حدود ۹۰ درصد از مراجعه کنندگان لیزر داوطلبان مناسبی جهت انجام این کار هستند و اکثر اشخاص کاهش همیشگی حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد نمو مو را گزارش می کنند چرا که در برخی مواقع بالا و پایین شدن هورمون ها سبب نمو مجدد مو می شوند . بدین علت نمی توان به هیچ عنوان ۱۰۰ درصد گزارش داد.

بیشتر بخوانید..
تشریح دستگاه لیزر الکساندرایت و نکاتی که بابد بدانیم | شرح وضعیت مهم دستگاه لیزر الکساندرایت

•‌کمتر اصلاح کنید

از نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد می توان به این مورد اشاره کرد که بایستی حدود ۶ هفته پیش از لیزر ، از رفع موهای اضافی توسط موم،اپیلاسیون، سفید کاری و… خودداری کنید. به علت اینکه لیزر همواره ریشه مو را مورد هدف قرار می دهد که با اپیلاسیون بصورت موقت نابود می شوند. در این صورت پیش از مبادرت به لیزر می توانید از تیغ جهت اصلاح موهای اضافی استفاده کنید.

•در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

حدود ۶ هفته پیش از لیزر در معرض خورشید یا سولاریوم قرار نگیرید چرا که سبب ایجاد عوارض بعد از معالجه می شود. اگر هم برنزه هستید بایستی صبور باشید تا کمرنگ شود و پس از آن مبادرت به لیزر موهای اضافی نمایید.

•سریع انجام شدن لیزر

لیزر موهای اضافی و ناخواسته حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد.

•این عمل در اتاقی صورت می گیرد که به صورت ویژه برای این کار در نظر گرفته شده است. در طی این کار کلیه اشخاص در اتاق بایستی از عینک های محافظ استفاده کنند. خیلی از مراجعه کنندگان بیان می کنند که پالس های نوری لیزر همانند خرده چوب های گرم یا یک نوار لاستیکی روی پوست حس می شوند

•اگر آفتاب سوختگی، آکنه، حس سوزش ، درد یا هر نوع مشکل پوستی در ناحیه مورد لیزر وجود داشته باشد،لیزر موهای زائد صورت نمی گیرد.

•۱ تا ۲ هفته پیش از لیزر بایستی از استفاده داروهایی نظیر راکوتان،تتراسایکلین، داکسی سایکلین و ماینوسیکلین اجتناب نمایید.

•افرادی که به تازگی Pelling انجام داده اند نبایستی مبادرت به لیزر موهای اضافی نمایند.

•از دیگر نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد که بایستی به آن توجه نمود این است که در زمان انجام این عمل در صورت حس درد حتما بایستی آن را با متخصص خود در میان بگذارید تا تنظیمات دستگاه برای شما راحت تر و اثربخش تر باشد.

بیشتر بخوانید..
دستگاه آبرسان هایفرکوئنسی بعلاوه قیمت ، مشخصات ، ویژگی ها و عملکرد پاکسازی و لیزر پوست

عمده ترین نکات بعد از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بدن معجزه زیبایی. لیزر موهای زائد شیوه ای تقریبا کم عارضه و بدون ریسک است که جهت برطرف نمودن موهای اضافی بدن بکار برده می شود. این شیوه با برآیند خارق العاده ای که به همراه دارد می تواند در طی یک دوره درمانی درست با کم کردن بیشتر از ۸۰ الی ۹۰ درصد موهای اضافی همراه باشد. بعد از انجام این کار رعایت بعضی از مسائل به کم نمودن عوارض کمک بسزایی خواهد کرد. این نکات عبارتند از:

•پیشنهاد می شود در صورت لزوم از برخورد آب با قسمت مورد درمان در روز نخست لیزر اجتناب نمایید. اگر احتیاج شدیدی به استحمام دارید یک شبانه روز بعد از لیزر موهای اضافی، استحمام بایستی تنها با آب ولرم و بدون استفاده از مواد شوینده صورت گیرد.

لیزر موهای زائد بدن معجزه زیبایی

•یکی از نکات عمده بعد از لیزر موهای زائد که بایستی به آن توجه شود این است که به مدت ۱۰ روز نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید ولی اگر مجبور هستید بایستی هر ۴ ساعت یک بار ضد آفتاب بکار ببرید و برای پوست، یک پوشش محافظتی مطلوب ایجاد کنید.

•۳ روز بعد از اعمال این کار از پماد موضعی زینک، بتامتازون در قسمت لیزر شده استفاده کنید.

•در میان جلسات درمانی به هیچ وجه پوست خود را برنزه نکنید. در صورت بکارگیری حتما بایستی با متخصص خود در این خصوص مشورت نمایید.

•،ریزش موها در هر جلسه و در هر شخص کاملا متمایز است و ممکن است بعد از گذشت ۲ هفته از جلسه نخست موها ریزش کنند .

•از دیگر نکات عمده بعد از لیزر موهای زائد این است که اگر قبلا در کلینیک دیگری لیزر انجام داده اید این مقدار ریزش مسلما همانند قبل نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا